Flag PL Flag UK

25. MTT - TT Warsaw - sprawozdanie studenta

W dniach 24 – 26.11.2017 r. odbyły się 25. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw. Targi w tym roku, na swoje ćwierć wieku, odbyły się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie gdzie wróciły po 5 latach.

Grupą magisterską wraz z grupą licencjacką drugiego roku studiów dziennych z Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie wybraliśmy się na powyższe targi dnia 23 listopada, który przeznaczony był dla dziennikarzy oraz firm turystycznych, które mogły w poznawać wszystkich wystawców, ich kulturę, regiony turystyczne zarówno polskie jak i zagraniczne. Odwiedzający mogli porozmawiać, dostać foldery z przeróżnymi informacjami, mapami, szlakami turystycznymi, hotelami.

Targi TT Warsaw to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń branży turystycznej, przeznaczone do nawiązywania kontaktów handlowych i biznesowych z podmiotami z Polski i ze świata. Targi te to doskonałe miejsce do zapoznania się z ciekawymi i atrakcyjnymi ofertami biur podróży i turoperatorów, które umożliwia zaplanowanie chociażby najbliższego urlopu zimowego oraz letniego.

Przybyliśmy grupą na targi do Pałacu Kultury i Nauki około godziny 13. Po zbiórce każdy udał się w swoim kierunku. Mieliśmy nieograniczony czas, by zapoznać się ze wszystkimi wystawcami z ponad 50 krajów, z 5 kontynentów. Podczas targów mieliśmy okazję zrobić sobie tatuaż wykonywany henną przez Marokankę, który był jedną z najbardziej rozchwytywanych atrakcji tego stoiska. Proponowali oni również skosztowanie marokańskiej herbaty.

Idąc dalej, mijając przeróżne stoiska, głównie zagraniczne, natrafiliśmy w końcu na jedno z kilku naszych polskich stoisk, którym było województwo Podkarpackie. Dostaliśmy mapę całego województwa, katalog z atrakcjami turystycznymi, mapy szklaków turystycznych pieszych jak i głównie rowerowych. Zostaliśmy zachęceni do wzięcia udziału w konkursie dotyczącym Zamku w Krasiczynie i jego dekoracji, Zamku w Baranowie Sandomierskim, w którym znajduje się Galeria Tylmanowska. Wygraną w konkursie był weekendowy pobyt dla dwóch osób w Zamku w Krasiczynie. Mimo podjętej próby i odpowiedzi na pytania, niestety nie udało nam się wygrać. Stoisko podkarpackie oferowało również zapoznanie się z atlasami, w których zawarte były informacje oraz zdjęcia o  historii województwa.

Przemierzając kolejne stoiska wystawców z całego świata takie jak Turcja, Iran, Białoruś, Palestyna, biorąc broszury informacyjne bądź ciekawe pamiątki np. medalion z drzewa oliwnego z Palestyny trafiliśmy na kolejne polskie województwo którym była Małopolska. Głównie zachęcało ono swoim wyglądem ponieważ było kolorowo, folkowo oraz aromatycznie, gdyż od wejścia unosił się zapach wina z polskiej, rodzinnej winiarni. Mieliśmy okazję skosztować wina z Winnicy Rodziny Steców oraz porozmawiać z samym właścicielem o powstawaniu, szlakach winnych które są w okolicy oraz możliwości noclegu. Małopolska zachęcała również zimowymi atrakcjami turystycznymi, których w tym regionie nie brakuje.

Następnym naszym przystankiem, który nas bardzo zaciekawił pośród zapoznawania się z innymi wystawcami, była Tajlandia. Otrzymaliśmy ponad 10 broszur z informacjami o danych regionach i ich atrakcjach turystycznych. Dowiedzieliśmy się również, że staje się ona coraz bardziej popularna ze względu na swoją cenę. Dodatkowo prócz mnóstwa map i wszelkich informacji o regionie, największą uwagę przyciągała możliwość wykonania tatuażu farbami wodnymi, do którego tworzyła się ogromna kolejka. W porównaniu z tatuażem z henny, atrakcja ta była bezpłatna. Oczywiście także udało nam się z niej skorzystać.
A na załączonym zdjęciu można podziwiać efekt wykonanego tatuażu.

Wędrowaliśmy dalej miedzy stoiskami, które zdawały się nie mieć końca. Zapoznawaliśmy się z ofertą każdego z nich, rozmawialiśmy z przedstawicielami, częściej posługując się przy tym językiem angielskim. Dostaliśmy wiele zaproszeń na wieczorne spotkania, bankiety czy wykłady. Przechadzając się napotkaliśmy się na kolejne polskie stoisko na którym mieliśmy możliwość wyrobienia własnego regionalnego placka „proziaka”.

Nasza uczelnia, również zagościła na targach, na stoisku Warszawskiej Izby Turystyki. Przedstawiciele z najpopularniejszych kierunków turystycznych takich jak Grecja, Włochy, Ukraina czy Słowenia mieli największe stoiska co powodowało duże zainteresowanie. Dowiedzieliśmy się również, że w połowie roku 2018 zostanie otwarte muzeum wódki w Warszawie. Na targach można było skosztować wielu specjałów zarówno polskich jak i zagranicznych.

Niestety nie da się opisać z osobna każdego stoiska, ponieważ był ich ogrom. Dlatego wybraliśmy stoiska które przyciągały największą uwagę. Targi uważamy za udane, były ciekawym doświadczeniem, na których mogliśmy zapoznać się z wieloma branżami jak i atrakcjami turystycznymi innych państw i regionów oraz poznać ich kulturę. Pomimo iż spędziliśmy 3 godziny, nie udało się w pełni zapoznać z całą ofertą jaką dawały zorganizowane targi. Jednakże cieszymy się że mieliśmy okazję wyjścia i poznania całej branży turystycznej.